Szkolna Grupa The Power of Rights

    Szkolna Grupa The Power of Rights działa przy Gimnazjum nr 29 we Wrocławiu (nr 145). W roku szkolnym 2015/2016 powstała ona poprzez rozszerzenie działalności Szkolnej Grupy Amnesty International nr 145. Szkolna Grupa Amnesty International działa od  2010 roku, kiedy zorganizowała swój pierwszy - zgłoszony do biura AI - Maraton Pisania Listów. Wcześniej pisaliśmy po kilka godzin i swoje listy dołączaliśmy do puli wrocławskiego MPL. W 2011 nasz maraton trwał już całe 24 godziny :) 

     Czym jest Szkolna Grupa The Power of Rights i na czym polega jej działalność?


The Power of Rights to grupa, która podejmuje działania mające na celu propagowanie praw człowieka oraz praw zwierząt. Młodzież bierze udział w warsztatach, organizuje akcje i happeningi, które mają uwrażliwić ludzi na krzywdę innych. TPoR współpracuje z organizacjami pozarządowymi, stowarzyszeniami, m.in. z Polską Akcją Humanitarną, Stowarzyszeniem NOMADA. W skład TPoR wchodzi Szkolna Grupa Amnesty International, której zadania wynikają z regulaminu SGAI:


  • Szkolna Grupa AI jest strukturą działającą na terenie szkoły w oparciu o ustawę o Systemie Oświaty i statut szkoły, która pod kierunkiem i w porozumieniu z AI podejmuje zadania edukacyjne na rzecz praw człowieka oraz działania zgodne z misją i wizją AI. 
  • Rejestr Szkolnych Grup AI prowadzi Biuro Stowarzyszenia AI. Dane te przekazywane są lokalnym koordynatorom zespołu edukacyjnego.
  • Członkami Szkolnej Grupy AI są osoby zatrudnione w szkole oraz uczniowie szkoły. Pracownik szkoły jest opiekunem Szkolnej Grupy AI. Opiekun Szkolnej Grupy AI musi być członkiem AI, natomiast inni członkowie mogą zostać członkami AI po spełnieniu warunków określonych przez Statut AI. Członkowie Szkolnej Grupy AI powołują spośród siebie koordynatora. 
  • Do obowiązków Szkolnej Grupy AI należy:
    a) promocja praw człowieka
    b) kierowanie się w swoich działaniach statutem szkoły oraz przestrzeganie statutu AI;
    c) przestrzeganie w swoich działaniach prawa obowiązującego w Polsce;
    d) branie czynnego udziału w kampaniach AI;
    e) pozyskiwanie funduszy na swoją działalność;
    f) raportowanie do Biura Stowarzyszenia AI na koniec każdego semestru szkolnego. Raport jest udostępniany koordynatorowi lokalnego zespołu edukacyjnego AI oraz Zarządowi Stowarzyszenia AI. 


                                                                                                Źródło: "Regulamin Szkolnych Grup AI"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz